Teprve dnes, ve středu 4. července, doletěla naše výprava zpět do Čech. Zatímco hlavní část, tedy čtyři Trenéry, jeden Meta Sokol a vedoucí Cessna, přistáli na svých domovských letištích podle plánu v neděli 1. července, na posledního člena skupiny jsme čekali až do dnešního dne. Zlín Trenér Z 526 OK – IZZ, který měl po startu z Folwmere problém s mechanismem stavění vrtule, zůstal na letišti Rochester. Podle všeho by bylo možné s letounem doletět již v neděli, ale s ohledem na bezpečnost jsme nakonec zvolili variantu, kdy z Aeroklubu Praha Letňany vyrazil “záchranný” letoun s kvalifikovaným mechanikem na palubě, který letoun uvedl do původního stavu.
Drobná komplikace byla v tom, že “záchranným” letounem byla Cessna OK – LTA, která během celého RAMRODu navigovala a komunikovala pro celou skupinu. Dva členové její posádky ve složení Tomáš Deutsch a Jan Štěpán po jedné noci doma, v pondělí ráno, odstartovali spolu s Karlem Tomanem zpět do Anglie. Cesta tam a oprava mechanismu stavění vrtule sice proběhla na jedničku, do zpáteční cesty ale zasáhlo počasí. První den se maximem stalo letiště Siegerland, kde obě posádky musely přenocovat. V úterý ráno počasí umožnilo dosáhnout Bayreuth a při odpoledním pokusu doletět do Letňan skončily posádky na karlovarském filmovém festivalu, protože počasí mezi Karlovými Vary a Prahou bylo pro VFR let mimo limity.
Středa je tak dnem, kdy neplánovaně končí RAMROD 2012. Všechna letadla a všechny posádky jsou doma. Na základě nově nabytých zkušeností s lety ve skupině možná připravíme další
Konečně doma. Zleva: Karel Toman, Tomáš Deutsch, Monika Bezděková, Viktor Matějka, Jan Štěpán.