v.č. 0609, byl vyroben v roce 1960 pro ČSLA, která jej zpočátku využívala spolu s dalšími letouny ze stejné série pod označením C-305 k výcviku zahraničních pilotů. Záhy však pro ně již nebylo využití, a tak byly převedeny k vojenským aeroklubům a následně ke Svazarmu. Tento osud stihl i v.č.0609, který zpočátku pod vojenským označením létal v Aeroklubu Leteckých Opraven Kbely, poté od roku 1972 pod civilní registrací OK-OTD. Vystřídal několik letišť, většinou však sídlil na Točné a od roku 1978 po přestavbě na Z-326M na Kladně jako vlečná. Při zmíněné přestavbě a GO v Kunovickém Aerotechniku dostal motor M-137A a vlečnou vrtuli Z 42.6413. Za jeho kniplem se vystřídaly legendy čs. letectví, jako Milan Vaněček, Pavel Kocfelda, Karel Pouba anebo Kudýš. Na jaře 1989 byl převeden do Jičína, odkud byl po dolétání delimitován do Aeroklubu Polička, který na něm v roce 1994 nechal provést generální opravu a stále v roli vlečné jej používal do roku 2006. Tehdy byl prodán do soukromých rukou, vybaven rádiem, odpovídačem v módu S, ELT, přídavnými nádržemi z typu Z-526 a cestovní vrtulí Z 42.6411, se kterou absolvoval nejeden výlet do světa. Mimo jiné stihl přistát na legendárním letišti Berlin Tempelhof těsně před jeho uzavřením.